MALMÖ - STADEN DÄR SKIT SAMLAS!

Malmö.. En mångkulturell stad. Möllan? Där hittar du mat från hela världen. Malmös "charmigaste" torg och en av de populäraste mötesplatserna i staden, Lillatorg. Gustav/gågatan där hittar du allt från kläder till mat. Sedan har vi Västra Hamnen, bo01, Turning Torso. Pildammsparken...Den fina Öresundsbron och massa annat. vackert??  När jag var liten kunde jag lämna mina leksaker på gården och hitta dem nästa dag. Ingen hade rört dem. Malmö DÅ känns absolut inte som Malmö idag.Jag har bott i Malmö i hela 19 och ett halvt år.Känner jag mig trygg? Jag vet att saker händer men inget extremt har drabbat mig men jag hör saker hela tiden. Innan tänkte jag alltid " Det är ju deras fel tjejerna/killarna är ju på fel ställen! inte konstigt att det händer saker" eller " Men man får ju skylla sig själv om man går där". Detta tankesett har jag absolut inte idag. Själv bor jag centralt och har länge tänkt att "nää det är större chans att något ska hända i rosengård eller hermosdal". NEWSFLASH mest "kriminella område är centralt. Malmö is out of control! Det är en stor del invandrarna som orsakar detta! Vadå?! Det är ju sant! Jo det är ju klart att det finns svenskar som begår brott! Inte konstigt att det finns så många rasister ( Vill påpeka att jag är halv rumän & halv irakier ej rasist) Sedan finns det invandrare som inte alls håller på med brott, men dem skiter vi efter som alla är likadana? Eller? De flesta drar alla över en kamp... synd att blir så. Jag kan säga att jag inte alls trivs i Malmö och kommer inte att bo här i framtiden.
 
Vad tycker du om Malmö?







 Två unga kvinnor lovades efterfest men blev i stället våldtagna på ett hotell. Tjejerna, som är i 19-årsåldern, träffade på fyra män på dansstället Chokladfabriken på Bergsgatan i Malmö vid fyra-tiden natten mot söndagen

__________________________________________________

pizzeria på Hästhagen i Malmö rånades strax före midnatt natten till lördagen.

Två maskerade män ska ha kommit in på pizzerian och hotat personalen med yxa och kniv. Inga personer uppges ha blivit fysiskt skadade vid rånet.


__________________________________________________


Kvinna våldtogs vid bio

En 21-årig kvinna misstänks ha blivit våldtagen av fyra unga män utanför en biograf vid Södertull i Malmö sent i onsdags kväll.

Enligt polisen ska männen ha släpat in kvinnan i en passage, där de förgripit sig på henne.

Kvinnan skadades inte fysiskt men är svårt chockad. Polisen söker nu vittnen som kan ha sett männen eller något misstänkt vid bion i onsdags kväll.

__________________________________________________
Livsmedelsbutik rånad i Malmö

Två gärningsmän rånade en livsmedelsbutik i Virentofta i östra Malmö vid 19-tiden på fredagen. Männen ska ha hotat personalen med pistolliknande föremål.

__________________________________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0